Thunder 1 “Clogs”

Chris is luchtvaart met de paplepel ingegoten door drie van zijn broers, die ook bij de KLM werkzaam zijn geweest als gezagvoerder. In mijn vroege jeugd zat ik al aan de huiskamer tafel plastic Airfix modelletjes in elkaar te knutselen van allerlei typen vliegtuigen. Op mijn 16e verjaardag (eerder mocht niet van m’n Pa) aangemeld bij de Nijmeegse Aero Club, waar een jaar of zes met groot genoegen heb gezweefd. Najaar 1983 begonnen op de Rijks Luchtvaart School. Januari 1986 begonnen bij de KLM als tweede officier op de DC-10. Gevlogen types bij de KLM: Douglas DC-10, Airbus A310, McDonnell Douglas MD-11, Fokker F100, Boeing B767 en nu gezagvoerder B777. Samen met Robert “Red Yak” de Vries heb ik in 1996 onze Yak aangeschaft. Daarna samen met hem een aantal keren in North Weald in Engeland geweest waar we een gedegen basis hebben gelegd voor formatie vliegen. Aerobatic training heb ik gehad van Russische instructeurs. Inmiddels een aantal jaren in bezit van een Display Authorisation voor zowel aerobatics als formatie demo’s. Hond Pluk vliegt regelmatig mee achterin. Hij is gewend aan formatie en aerobatic vluchten.